dissabte, 25 d’agost del 2007

Eee PC: l'ordinador de 199 $ d'ASUS

Via SomGNU m'he assabentat de que ASUS té previst treure d'aquí a poc un ordinador que valdrà 199$ en la seva versió més econòmica, l'Eee PC. Copio les especificacions que donaven a SomGNU:
  • Pantalla LCD de 7”
  • Processador Intel Mobile Celeron
  • Sistema Operatiu per defecte: Linux (tot i que també permetran posar-hi WinXP)
  • Targeta ethernet, mòdem i targeta sense fils
  • Processador gràfic Intel UMA
  • 512Mb RAM DDR2-400
  • Possibilitat d’inserir targetes Flash de 4/8/16GB
  • Webcam de 300K píxels
  • Duració de la bateria: 3 hores
  • Dimensions: 22.5 x 16.5 x 2.1~3.5cm, 0.89kg
Bé, a part d'això he trobat que el Celeron que farà "pensar" a aquest petit serà de 900 MHz, cosa que pot semblar poc però que tenint en compte el preu no és gens menyspreable. S'ha de dir que pel que he vist aquest ordinador seria ideal per gent que no en té ni idea, ja que té uns senzills menús on pots sel·leccionar la tasca a fer, no el programa. Amb això em refereixo que, per exemple, enlloc de sortir una icona on posi Firefox, en surt una que es diu Web, fet que pot ajudar a no embolicar l'usuari novell a l'hora de fer les quatre tasques bàsiques amb l'ordinador.



El que ja no m'ha agradat és comprovar a la pàgina d'ASUS Espanya diuen que el preu de venda a Europa del model més barat no és 199€, que ja seria una conversió parcialment injusta, sinó que la broma puja fins a 299€. Aranzels? Sincerament, no crec que els aranzels es corresponguin a més de la meitat del preu del producte a terres estrangeres. Està claríssim que aquest producte surt a compte comprar-lo d'importació, ja que aquí ens volen prendre el pèl.

Tot i així, no crec que acabi a casa meva. Crec que és un bon ordinador per principiants sense gaire recursos però jo a casa meva vaig prou servit electrònicament com per acumular un trasto més a l'habitació. A més... tenint un Vaio... :)

També he comprovat que ASUS llançarà un segon model de 10'' a 299$ a Estats Units i 399€ a Europa.

Més informació i enllaç a la nota de premsa en anglès a SomGNU

1 comentari:

maria ha dit...

Jo l'acabe de comprar a Itàlia i m'ha costat 199€...és una meravella!